Vi söker Exhibition Director med gedigen marknadskompetens

Live Expo arrangerar nytänkande mässor, möten, konferenser, event och festivaler. Hos oss sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Vi skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Live Expo har startats av Sveriges mest erfarna entreprenörer inom mässor och events, som lanserat över hundra nya mässor varav flertalet är idag ledande inom sina respektive branscher. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi våra besökare och tar mässmediet till en helt ny nivå.

 

 

Om tjänsten

Nu söker vi en vass Exhibition Director som har gedigen erfarenhet inom marknadsföring och event till Live Expo i Göteborg. Vi söker dig som brinner för möten, kommunikation och sälj. Är du driven, strukturerad och orädd – då är detta rollen för dig! På Live Expo erbjuds du utmaningar och utveckling i en unik och bred roll där idérikedom, koncept och upplevelse är nyckelord.

 

Om rollen

Som Exhibition Director på Live Expo kommer du att vara helhetsansvarig och projektleda flertalet mässor och konferenser där du gör allt från att ta fram marknadsplan till att fylla mässan med relevant innehåll för att genomföra eventen. Du arbetar strategiskt och kreativt för att attrahera utställare, föreläsare och besökare. Du är ansvarig för att attrahera rätt besökare till mötesplatsen och för att besökarantalen säkerställs. Du är ytterst ansvarig för marknadsföring, innehåll, konferens och genomförande.

 

Exempel på arbetsuppgifter:

 

  • Ansvarig för koncept och strategi för marknadsplan
  • Kontakta och förhandla med partners och leverantörer
  • Ansvara för budget
  • Säkerställa databasens storlek och kvalitet, där målet är att utöka
  • Programläggning av konferensen och innehåll
  • Boka attraktiva föreläsare och aktiviteter
  • Sälja in mässorna till samarbetsorganisationer

 

Din profil

Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och minst ett par års erfarenhet i en liknande roll. Du kanske har arbetat som marknadschef eller projektledare inom event/marknadsföring och är redo att ta nästa steg i karriären. Som person är du resultatdriven och relationsbyggande med ett gott sinne för förhandling. För att trivas bäst i rollen gillar du att hantera ett flertal arbetsuppgifter samtidigt i en ledande funktion och är van att jobba i ett högt tempo på ett strukturerat och lösningsfokuserat sätt. Vidare ser vi att du:

 

  • Du gillar att ta ansvar, är en riktig doer och har mycket energi
  • Har erfarenhet av projektledning inom marknadsföring – du är en duktig marknadsförare
  • Är trygg i att leda och en van beställare av marknadsmaterial och digital kommunikation
  • Är en stark kommunikatör både muntligt och skriftligt
  • Tydliga ledarskapsegenskaper – du är vårt ansikte som representerar varumärket gentemot makthavare och press
  • Har erfarenhet av att ha lagt marknadsplaner med gott resultat

 

Struktur
Varje team på företaget består av flera säljare, en digital projektledare samt en event director. Teamet levererar flera mässor per år vid flera tillfällen. Ytterligare funktioner på företaget är ekonomiavdelning, affärsutveckling och grafik. Som event director har du tillgång till dessa avdelningar för support och struktur. Säljavdelningen rapporterar till försäljningschef och den digitala projektledaren till dig. Du rapporterar till VD. Företaget har idag 3-4 team och utökar med ytterligare team för att utöka mässor och tillgodose sin tillväxtresa. Företaget har en ledningsgrupp bestående av försäljningschef, ekonomichef och VD och har ca 30 anställda. Kontoret ligger i Göteborg och företaget tillämpar policyn att alla arbetar på plats och tillåter inget hemarbete då teamen skapar nya produkter tillsammans. Företagets viktigaste kärnvärde är att vi jobbar tillsammans och vikten av samarbete är helt avgörande för framgång.

 

Mer om Live Expo

Live Expo producerar mässor och konferenser och startades av personerna bakom framgångssagan Easyfairs. Vi fokuserar på att arrangera Smarta mässor och event; mötesplatser inom IT, digitala lösningar, produktion 4.0 och övriga framtidsområden. Här sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi vår mässpublik och gör dem redo för något nytt. Vi skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.

Vi gör det möjligt för våra mässbesökare att bli de första att uppleva ”nästa stora grej” inom hi-tech, samhällsutveckling och affärsutveckling. Våra event förbereder dig inte bara på förändring – de ger energi och gör dig fullt förberedd att ta dig an utveckling och transformation. Allt för att du enkelt, tryggt och med fullt självförtroende ska kunna navigera dagens innovationsrevolution.

 

 

START: Efter överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
ANSÖKAN: sh@liveexpo.se
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande, skicka därför din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra av dig.
Kontakt: Susanne Hallencreutz, sh@liveexpo.se 0739-300055